Určeno pro žáky od 7 a 14 let (I. a II. stupeň základního studia)
Pro mladší žáky ve věku 6 let máme přípravné studium
Hodinová dotace: klarinet (1), hudební nauka (1), souborová hra od 4. ročníku (1)
Pololetní platba 2 000 Kč
V naší škole mají žáci mnoho možností, kde si mohou zahrát - v triu (flétna, klarinet, klavír), v klarinetovém kvartetu (včetně zajímavého basklarinetu) nebo v dechovém kvintetu. Mohou se také uplatnit v orchestru nebo při spolupráci s kytaristy v oddělení jazzu, rocku a popu.
Už neplatí, že klarinet je pro žáky těžký (na váhu). Mladší žáci mohou začít s "C klarinetem", který má přes své menší rozměry plnohodnotnou barvu tónu.
Věkový limit pro začátek hry na klarinet je cca 9 let v závislosti na fyziologických předpokladech žáka. V nižším věku doporučujeme studium hry na zobcovou (sopránovou) flétnu.
Předměty
V individuální výuce se zaměřujeme na interpretační dovednosti. Žáci si osvojí základní návyky jako je držení těla a nástroje, dechová technika, postavení nátisku. Naučí se ovládat rozsah celého nástroje a samostatně vyjádřit výrazovou stránku hry na klarinet (dynamika, frázování, hospodaření s dechem, ekonomika nátiskové výdrže, artikulace, vibrato jako prostředek k osobitému projevu).
Hudební nauka probíhá formou kolektivní výuky a je zaměřena na orientaci ve světě hudby (vnímání, prožívání a hodnocení hudby), včetně teoretických znalostí a dovedností. Tento vyučovací předmět je v 1. - 5. ročníku I. stupně povinný pro všechna studijní zaměření hudebního oboru.
Naslouchat ostatním a něco s nimi společně tvořit. To je základ civilizace. A také základ hry v orchestru, v kapele nebo v komorních uskupeních. Hra s ostatními žáky často bývá klíčovou motivací pro vytrvalost ve studiu. Velkou roli hraje také zajímavý repertoár. Někteří žáci se příliš necítí na sólové vystupování. Při společné hře se jim otevírají nové možnosti.
Komorní hra je realizována jako hra v duu až nonetu, zpravidla 1 vyučovací hodinu týdně. Od 4. ročníku I. stupně si žáci povinně volí buď komorní, anebo orchestrální hru, případně obojí.
Naslouchat ostatním a něco s nimi společně tvořit. To je základ civilizace. A také základ hry v orchestru, v kapele nebo v komorních uskupeních. Hra s ostatními žáky často bývá klíčovou motivací pro vytrvalost ve studiu. Velkou roli hraje také zajímavý repertoár. Někteří žáci se příliš necítí na sólové vystupování. Při společné hře se jim otevírají nové možnosti.
Orchestrální hra je realizována v různě zaměřených orchestrech. Hodinová dotace se pohybuje v rozmezí 1-3 hodin týdně, a to v závislosti na náročnosti a zaměření repertoáru. Od 4. ročníku I. stupně si žáci povinně volí buď komorní, anebo orchestrální hru, případně obojí.
Naši učitelé
-
Martin Kasa
Klarinet, Zobcová flétna
Blogujeme pro vás
6. 6. 2024
Do obřadní síně Libeňského zámku se vždy rádi vracíme, a tak ani letos jsme si nenechali ujít hudební festival Libeňské jaro mladých.