Určeno pro žáky od 7 a 14 let (I. a II. stupeň základního studia)
Pro mladší žáky ve věku 6 let máme přípravné studium
Hodinová dotace: saxofon (1), hudební nauka (1), souborová hra od 4. ročníku (1)
Pololetní platba 2 000 Kč
Výuku pojímáme jako proces sebezdokonalování, během kterého se žáci učí nejen zvládnout nástroj, ale také pochopit hlubší hudební souvislosti. Pro inspiraci využíváme poslech kvalitní jazzové hudby. Populární je také hra s nahrávkou hudebního doprovodu. Tím se žáci učí i jednoduchá improvizovaná sóla.
Žáci si zahrají s jazzovou kapelou, v saxofonovém orchestru nebo v bigbandu, se kterými pravidelně vystupují na koncertech ve škole i mimo ni.
Věkový limit pro začátek hry na klarinet je cca 10 let v závislosti na fyziologických předpokladech žáka. V nižším věku doporučujeme studium hry na zobcovou (sopránovou) flétnu.
Předměty
V individuální výuce se zaměřujeme zejména na interpretační dovednosti. Patří sem tvorba nátisku, správné dýchání, postupná kompletní znalost nástroje, chromatika a znalost všech hmatů. Žáci se naučí správně interpretovat jazzové standardy a osobitě hrát skladby různých období a žánrů i jednoduchá improvizovaná sóla.
Hudební nauka probíhá formou kolektivní výuky a je zaměřena na orientaci ve světě hudby (vnímání, prožívání a hodnocení hudby), včetně teoretických znalostí a dovedností. Tento vyučovací předmět je v 1. - 5. ročníku I. stupně povinný pro všechna studijní zaměření hudebního oboru.
Naslouchat ostatním a něco s nimi společně tvořit. To je základ civilizace. A také základ hry v orchestru, v kapele nebo v komorních uskupeních. Hra s ostatními žáky často bývá klíčovou motivací pro vytrvalost ve studiu. Velkou roli hraje také zajímavý repertoár. Někteří žáci se příliš necítí na sólové vystupování. Při společné hře se jim otevírají nové možnosti.
Komorní hra je realizována jako hra v duu až nonetu, zpravidla 1 vyučovací hodinu týdně. Od 4. ročníku I. stupně si žáci povinně volí buď komorní, anebo orchestrální hru, případně obojí.
Naslouchat ostatním a něco s nimi společně tvořit. To je základ civilizace. A také základ hry v orchestru, v kapele nebo v komorních uskupeních. Hra s ostatními žáky často bývá klíčovou motivací pro vytrvalost ve studiu. Velkou roli hraje také zajímavý repertoár. Někteří žáci se příliš necítí na sólové vystupování. Při společné hře se jim otevírají nové možnosti.
Souborová hra je realizována v různě zaměřených kapelách - od 4. ročníku I. stupně (nebo i dříve podle zájmu žáka). Hodinová dotace se pohybuje v rozmezí 1-2 hodin týdně, a to v závislosti na náročnosti a zaměření repertoáru.
Naši učitelé
-
Martin Mynařík
Saxofon
-
Martin Plachý
Saxofon
Blogujeme pro vás
6. 6. 2024
Do obřadní síně Libeňského zámku se vždy rádi vracíme, a tak ani letos jsme si nenechali ujít hudební festival Libeňské jaro mladých.