Určeno pro žáky od 7 a 14 let (I. a II. stupeň základního studia)
Pro mladší žáky ve věku 6 let máme přípravné studium
Hodinová dotace: zobcová flétna (1), hudební nauka (1), souborová hra od 4. ročníku (1)
Pololetní platba 2 000 Kč
Každé dítě se rodí s tím, že umí správně dýchat. Ale postupem času tuto dovednost bohužel ztrácí. U zobcové flétny se ke správnému dýchání vracíme. Nejde však jen o dýchání, ale především o radost z hudby. Naše žáky motivujeme nejen vlídným hodnocením, ale také výběrem repertoáru - všemi směry i žánry, aby toho co nejvíce poznali.
Vytváříme podmínky k úspěšnému sebeovládání - sólovým vystupováním na koncertním podiu. Zde bojuje každý sám za sebe. Na druhou stranu učíme žáky naslouchat a vidět i ty druhé. Vynikající příležitostí je například hra v komorním souboru.
Předměty
V individuální výuce se zaměřujeme především na interpretační dovednosti, mezi které patří správné držení nástroje, postoj, nátisk, prstová technika. Žáci se učí vyjádřit obsah a výraz uměleckého díla, hrát skladby různých stylových období a žánrů s osobitým výrazem a způsobem interpretace. Také se připravují k souhře a na veřejné vystupování v sólové i v komorní hře.
Hudební nauka probíhá formou kolektivní výuky a je zaměřena na orientaci ve světě hudby (vnímání, prožívání a hodnocení hudby), včetně teoretických znalostí a dovedností. Tento vyučovací předmět je v 1. - 5. ročníku I. stupně povinný pro všechna studijní zaměření hudebního oboru.
Naslouchat ostatním a něco s nimi společně tvořit. To je základ civilizace. A také základ hry v orchestru, v kapele nebo v komorních uskupeních. Hra s ostatními žáky často bývá klíčovou motivací pro vytrvalost ve studiu. Velkou roli hraje také zajímavý repertoár. Někteří žáci se příliš necítí na sólové vystupování. Při společné hře se jim otevírají nové možnosti.
Komorní hra je realizována jako hra v duu až nonetu, zpravidla 1 vyučovací hodinu týdně. Od 4. ročníku I. stupně si žáci povinně volí buď komorní, anebo orchestrální hru, případně obojí.
Naslouchat ostatním a něco s nimi společně tvořit. To je základ civilizace. A také základ hry v orchestru, v kapele nebo v komorních uskupeních. Hra s ostatními žáky často bývá klíčovou motivací pro vytrvalost ve studiu. Velkou roli hraje také zajímavý repertoár. Někteří žáci se příliš necítí na sólové vystupování. Při společné hře se jim otevírají nové možnosti.
Orchestrální hra je realizována v různě zaměřených orchestrech. Hodinová dotace se pohybuje v rozmezí 1-3 hodin týdně, a to v závislosti na náročnosti a zaměření repertoáru. Od 4. ročníku I. stupně si žáci povinně volí buď komorní, anebo orchestrální hru, případně obojí.
Naši učitelé
-
Mgr. Denisa Dohnalová
Příčná flétna, Zobcová flétna
-
Pavel Hošek
Hoboj, Zobcová flétna
-
Martin Kasa
Klarinet, Zobcová flétna
-
Miroslava Kožíšková, DiS.
Příčná flétna, Zobcová flétna
-
Mgr. Jaroslav Mencl
Zobcová flétna
-
MgA. Martin Novotný
Trubka, Zobcová flétna
-
Richard Srbený
Fagot, Zobcová flétna
-
Mgr. Markéta Sládková Stivínová
Příčná flétna, Zobcová flétna
-
Olga Vlachová, DiS.
Příčná flétna, Zobcová flétna
Blogujeme pro vás
6. 6. 2024
Do obřadní síně Libeňského zámku se vždy rádi vracíme, a tak ani letos jsme si nenechali ujít hudební festival Libeňské jaro mladých.