Lineární perspektiva
18. 9. 2024

Lineární perspektiva

V minulém školním roce se žáci paní učitelky Mgr.Petry Kulišťákové zabývali několika většími výtvarnými tématy. Hlavním tématem byla lineární perspektiva. Žáci zpracovávali výtvarná cvičení a výtvarné úkoly, při kterých uplatňovali perspektivu do jednoho úběžníku. Jedním z úkolů na toto téma byly Letící kostky. Zde byla výtvarnou technikou perokresba (stínování šrafováním). Dalším úkolem byla třeba Ulice, kterou žáci kreslili a stínovali tužkou.
Dále se žáci zabývali perspektivou na dva úběžníky. Cvičením na toto téma byly pomyslné domy stínované akvarelem a také jméno žáka, jehož písmena jsou složená z krychlí a kvádrů; temperová malba. Dalším úkolem byla kresba podle skutečnosti a tou bylo zátiší z kostiček stínované pastelkami.
Dalším větším tématem, které žáci během školního roku zpracovávali byla postava člověka v různých pozicích. Hlavní úkolem žáků bylo dodržet proporce postavy a vyjádřit plasticitu postav akvarelem. 
Dalšími tématy byla malba krajiny a zátiší podle malířů z dějin výtvarného umění a také procvičování kresby zátiší podle skutečnosti. V prostorové tvorbě žáci procvičovali tvarování hlavy a to na bustách, které mají i praktické využití jako květináč nebo nádoba.